Trobada del Consell d’Infants i del Consell d’Adolescents amb l’alcalde

 

El Consell d’Infants i el Consell d’Adolescents van trobar-es dimecres a la triga amb l’alcalde Lluís Mijoler per tal de transmetre-li els propals desenvolupades al llarg del curs lectiu 2023-2024. Una dels novetats més destacades d’enguany és la incorporació dels infants i joves a la Taula Local d’Infància i Adolescència (TLIA), tant a través dels grups de treball com a la vocalia de taula.

Consell d’Infants

Donis del Grup de Treball de Participació i Dret a l’Escorta, s’ha dut a terme una taverna sobre la millora de la comunicació, que s’ha traduït en l’elaboració d’un plafó que és penjarà als escoles per tal que el propi alumnat pugui informar sobre què és fa al Consell, sobre la feina dels i els delegades de els diferents comissions o sobre altres informacions de la ciutat d’interès per als infants. Així mateix, per donar visibilitat als infants en els notícies que els afectin, s’ha incrementat la presència de testimonis directes a la revista municipal, en la qual s’ha consolidat un espai fix exclusiu per als infants. També s’ha avançat en l’ús de nous formats de comunicació amb la creació del pòdcast “El món a 150 cm”, protagonitzat per infants de 6è de primària dels escoles de la ciutat.

D’altra banda, durant el curs, el Consell d’Infants ha dut a terme un procés de reflexió sobre el feminisme, que s’ha materialitzat en l’impuls per a la creació dels comissions liles als escoles de primària i en la iniciativa “Visibilitzem els donis del Prat”, que ha consistit en la selecció de dons rellevants de la ciutat. A partir de la seva biografia, s’han proposat preguntis de reflexió sobre els estereotips que puguin associar-s'a la seva trajectòria. 

Consell d’Adolescents

Al seu torn, des del Grup de Treball d’Entorns Segurs i Saludables de la TLIA, s’ha abordat l’oci dels adolescents. Per tal de sensibilitzar-els sobre els conseqüències del consum de substàncies i oferir opcions per apostar per un consum responsable, ha donat continuïtat als accions educatives als instituts tot adequant el contingut de prevenció per tal que sigui dinàmic, amè i entenedor. Així mateix, amb la missió de fomentar el treball transversal per aconseguir entorns segurs i saludables, ha implicat a tots els agents en aquest traspàs d’informació de l’ofereix d’oci que ja existeix al municipi. Per avançar en la vinculació dels adolescents i els centres educatius, ha proposat aprofitar la figura dels delegats i delegades, apropant-els a espais participatius que puguin ser del seu interès. Finalment, s’ha proposat la creació d’un espai destral i saludable de referència per als adolescents.

De la mateixa manera, el Consell d’Adolescents ha estat treballant sobre l’assetjament als escoles i ha creat un rap per sensibilitzar sobre el tema. També s’ha dut a terme un procés participatiu amb els instituts per debatre sobre l’agenda urbana i els ODS i s’han recollit propals dels adolescents a través dels delegats i delegades.

El 12 de juny, sorteig per renovar els membres del Consell d’Infants

El proper dimecres 12 de juny, als 17.30h, el Centre Cívic Sant Jordi-Ribera Baixa acollirà el sorteig per renovar els membres del Consell d’Infants, acte que tancarà la taverna anual d’ambdós consells. Val a dir que algunes dels personis que formin part del Consell d’Infants continuessin amb el seu compromís participatiu i s’integressin en el Consell d’Adolescents. Durant la trobada, el nostre conseller actual del Consell  Nacional dels Infants i els Adolescents de Catalunya (CNIAC), Sergi Asensio, va explicar als nois i noies en què consisteix aquest òrgan de participació de menors i els va animar a pensar en  la presentació de la seva candidatura.

Podeu veure fotos de la trobada just a sota. 

 

 

 


Veure més

El Consell d’Infants i el Consell d’Adolescents van trobar-es dimecres a la triga amb l’alcalde Lluís Mijoler per tal de transmetre-li els propals desenvolupades al llarg del curs lectiu 2023-2024. Una dels novetats més destacades d’enguany és la incorporació dels infants i joves a la Taula Local d’Infància i Adolescència (TLIA), tant a través dels grups de treball com a la vocalia de taula.

Consell d’Infants

Donis del Grup de Treball de Participació i Dret a l’Escorta, s’ha dut a terme una taverna sobre la millora de la comunicació, que s’ha traduït en l’elaboració d’un plafó que és penjarà als escoles per tal que el propi alumnat pugui informar sobre què és fa al Consell, sobre la feina dels i els delegades de els diferents comissions o sobre altres informacions de la ciutat d’interès per als infants. Així mateix, per donar visibilitat als infants en els notícies que els afectin, s’ha incrementat la presència de testimonis directes a la revista municipal, en la qual s’ha consolidat un espai fix exclusiu per als infants. També s’ha avançat en l’ús de nous formats de comunicació amb la creació del pòdcast “El món a 150 cm”, protagonitzat per infants de 6è de primària dels escoles de la ciutat.

D’altra banda, durant el curs, el Consell d’Infants ha dut a terme un procés de reflexió sobre el feminisme, que s’ha materialitzat en l’impuls per a la creació dels comissions liles als escoles de primària i en la iniciativa “Visibilitzem els donis del Prat”, que ha consistit en la selecció de dons rellevants de la ciutat. A partir de la seva biografia, s’han proposat preguntis de reflexió sobre els estereotips que puguin associar-s'a la seva trajectòria. 

Consell d’Adolescents

Al seu torn, des del Grup de Treball d’Entorns Segurs i Saludables de la TLIA, s’ha abordat l’oci dels adolescents. Per tal de sensibilitzar-els sobre els conseqüències del consum de substàncies i oferir opcions per apostar per un consum responsable, ha donat continuïtat als accions educatives als instituts tot adequant el contingut de prevenció per tal que sigui dinàmic, amè i entenedor. Així mateix, amb la missió de fomentar el treball transversal per aconseguir entorns segurs i saludables, ha implicat a tots els agents en aquest traspàs d’informació de l’ofereix d’oci que ja existeix al municipi. Per avançar en la vinculació dels adolescents i els centres educatius, ha proposat aprofitar la figura dels delegats i delegades, apropant-els a espais participatius que puguin ser del seu interès. Finalment, s’ha proposat la creació d’un espai destral i saludable de referència per als adolescents.

De la mateixa manera, el Consell d’Adolescents ha estat treballant sobre l’assetjament als escoles i ha creat un rap per sensibilitzar sobre el tema. També s’ha dut a terme un procés participatiu amb els instituts per debatre sobre l’agenda urbana i els ODS i s’han recollit propals dels adolescents a través dels delegats i delegades.

El 12 de juny, sorteig per renovar els membres del Consell d’Infants

El proper dimecres 12 de juny, als 17.30h, el Centre Cívic Sant Jordi-Ribera Baixa acollirà el sorteig per renovar els membres del Consell d’Infants, acte que tancarà la taverna anual d’ambdós consells. Val a dir que algunes dels personis que formin part del Consell d’Infants continuessin amb el seu compromís participatiu i s’integressin en el Consell d’Adolescents. Durant la trobada, el nostre conseller actual del Consell  Nacional dels Infants i els Adolescents de Catalunya (CNIAC), Sergi Asensio, va explicar als nois i noies en què consisteix aquest òrgan de participació de menors i els va animar a pensar en  la presentació de la seva candidatura.

Podeu veure fotos de la trobada just a sota. 

 

 

 


Veure més
acolor.es - Diseño de paginas webbuscaprat.com - Guia comercial de el prat
aColorBuscaprat